კულინარია მედიცინა სხვა

რომელი პროდუქტი რომელ ვიტამინს შეიცავს – ეს ყველამ უნდა იცოდეს

როგორც ვიცით  ჩვენი ორგანიზმი საკვებთან ერთად ვიტამინებს იღებს. ყველას აქვს მომენტი, როცა რაღაცის ჭამა ძალიან უნდა, ზოგი არ აქცევს ამას ყურადღებას, ზოგიც მიირთმევს იმას რაც უნდა, მიუხედავად იმისა სასრგებლოა თუ არა ეს პროდუქტი. სინამდვილეში, ასეთ შემთხვევაში ორგანიზმი გვაძლევს სიგნალს რა ვიტამინები თუ მინერალები გვჭირდება.

მაგალითად ყველის სიყვარული მიგვანიშნებს  Ca და P ვიტამინების ნაკლებობაზე, საჭიროა მივიღოთ რძის პროდუქტები , ბროკოლი.

პური და ცომეულის ჭარბი მიღება  – ცილების შემცველი პროდუქტების ნაკლებობაზე,რომელიც შეგვიძლია შევცვალოთ ხორცით , თევზით, თხილეულებით.

ნამცხვრების და ტბილეულის ჭარბი მიღება ნიშანია ორგანიზმში  გლუკოზას ნაკლებობის და ის ჩავანაცვლოთ შემდეგი პროდუქტებით:  ყურძენი, მარწყვი,  თაფლით და ასე შემდეგ( რა თქმა უნდა ზომიერების ფარგლებში).

აგრეთვე სხვადასხვა  დაავადებების და პრობლემების დროს, საჭიროა  ვიტამინების შემცველობის პროპროდუქტების  მიღება: b576eeb893115cd7310f44e9f7946131 (1)

ვიტამინი K ნაკლებობა   იწვევს კანქვეშა სისხლჩაქცევებს, სისხლდენას  ცხვირიდან, ღრძილებიდან. ხელს უწყობს სისხლის შედედებას, ჭრილობების შეხორცებას. K ვიტამინი მოიპოვება მწვანეფოთლოვან ბოსტნეულში, ყვავილოვან კომბოსტოში, მწვანე ჩაიში, ბროკოლში.a4537

B1 – ორგანიმზში მისი ნაკლებობა  აფერხებს ნერვული და კუნთოვანი ქსოვილების ენერგიით მომარაგებას, მათ შორის გულის, თავისა და ზურგის ტვინის.  არღვევს  ნახშირწყლების ბალანსს.
B1   ვიტამინს შეიცავს  ლორი, თხილი, პარკოსნები, ყაბაყი.

B2 ვიტამინი ეხმარება თვალს ფერების აღქმაში, ორსულობისას იცავს ნაყოფს. შეუცვლელია თმების, კბილების ჯანმრთელობისთვის და დამწვრობების ან ჭრილობების შეხორცებისთვის. B-2 ვიტამინს შეიცავს  ხახვი, პომიდორი, პარკოსნები,  ჭარხალი,  ხორცი, , კვერცხის გული,ყველი.

B3- დიდი რაოდენობითაა თევზში, საქონლისა და ქათმის ღვიძლში, საქონლის თირკმელებში.ქოლესტერინის დონეს ამცირებს.

B6 ნაკლებობა   ნაკლებობა ბავშვებში ზრდას აფერხებს, იწვევს ანემიას და აღგზნებადობას.  მოზრდილებში – მადის დაქვეითებას, კანის ანთებას, ათეროსკლეროზს. B6  აუცილებელია ნერვული სისტემის ნორმალურად ფუნქციონირებისათვის . B6 მდიდარია -ავოკადო, ხორბალი, სიმინდი, თევზი ხორცი.

B9 ვიტამინი (ფოლიუმის მჟავა) უჯრედის დაყოფის ხელშემწყობია, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია და აუცილებელი ორსულებისთვის, ნაყოფის ჩამოყალიბების 4 თვემდე. მისი ნაკლებობა იწვევს ანემიას. მდიდარია მწვანე ბოსტნეული, მარცვლეული, ღვიძლი, ბანანი, ფორთოხალი.

B12 ნაკლებობა იწვევს დეპრესიას, დაღლილობას, ანემიას. B12 მდიდარია: მაწონი, თევზი, კვერცხის გული.tma_da_vitaminebi_15       ჯანმრთელობას გისურვებთ   <3

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

მსოფლიოში ყველაზე პოპულარული ხე

უფასო რეცეპტი და იაფი საშუალება გაციების, დეპრესიის და ანთებითი პროცესების სამკურნალოდ!

Beso Makharashvili

ბავშვები თანატოლებმა რომ არ დაჩაგრონ-8 წესი მშობლებისთვის

Tika Nakaidze

დიეტა მათთვის, ვინც 40-ს გადააბიჯა .

Zaali Tsinadze

საქართველოს მასშტაბით ბინების დღიური გაქირავება უკვე ერთ სივრცეში!

გარდაიცვალა ლეგენდარული კინორეჟისორი რეზო ჩხეიძე

gia mamaladze

თორმეტი ცრურწმენა საქორწინო ცერემონიალთან დაკავშირებით.

Zaali Tsinadze

თუ გსურთ, ნიორი, როგორც ანტიბიოტიკი, ისე მიიღოთ…

Zaali Tsinadze

უგემრიელესი და ნოყიერი სალათა

Tika Nakaidze